2016. július 10., vasárnap

Kritika I. - Tollam nyomán tinta by:Hollótoll

Blog kritika I.

Sziasztok!
Meghoztam az oldal első kritikáját, ami persze csak a formalitás kedvéért kapta ezt a címet, hogy kritika. Én elmondom az oldalról a véleményemet, tapasztalataimat, az első benyomást stb., majd leírom, hogy miért érdemes benézni, elolvasni vagy épp feliratkozni. Ez természetesen nem csak erre a kritikára vonatkozik, hanem az össze többi, további kritikára is.
Ha felkeltettem érdeklődésedet te is kérhetsz kritikát ITT!

Tollam nyomán tinta

Szerkesztő: Hollótoll

Első benyomás:
 Nos, először is az első benyomásom nagyon pozitív volt. A szerkesztő, ahogy magát szólítja, Hollótoll, volt az első, aki bátorkodott kritikát kérni, első volt azok között is, aki a blogomon kommentált, így a legnagyobb kíváncsisággal léptem az oldalára. 
 Nem csak a személy töltött el kíváncsisággal, hanem maga a téma is. ami pedig nem más, mint "irodalmi kávézó a neten". Ha szereted az irodalmat, szeretsz kávézóba járni és szeretsz netezni, ez számodra a tökéletes hely. De mit is jelent ez:"meg lehet osztani egymással a saját műveket (vers, regény, novella), véleményt lehet mondani, versenyezni"- hogy a szerkesztőt idézzem. Nos, igen, néhány perc böngészés után megismerkedhettem az oldal lényegével is.

 Ez egy virtuális felület ahová akár Te is beküldheted a saját irományaidat, legyen az novella, regény, vers vagy akár bármi más. Miután beküldted, az értékelésre kerül, első sorban a látogatók által. Így vehetsz részt azzal versenyen is. S ha részt veszel, Te, mint az oldal tagja különböző rangokat érhetsz el, illetve ha nyersz, még nagyobb rangi fokozatot kapsz.
 Kisebb középkori érzésem lett a különféle, herceg/hercegnő, báró/bárónő és más egyéb rangi fokozatok olvasása közben.

A dizájn:
 A blog kinézetére nagyjából 10/8 pontot adnék.
 Összességében nagyon el van találva mind  a fejléc mind a háttér, ugyanis tükrözi a témát, ami pedig nem más mint maga az írás. Egy tejesen egyszerű és letisztult oldalról van szó, ahol a különböző oldalak között nem nehéz az eligazodás. Több hasonlóságot is véltem felfedezni a saját blogom és e között az oldal között a kinézet terén. Egyszerű, egy percig sem bonyolult elrendezés. Jómagam sem vagyok túlságosan nagy szakértője a dolgoknak, ha a blogok szerkesztéséről van szó, így ezt a témát bár kritikus szemmel nézem, egyébként nem szeretném bírálni. 

Miért hasznos ez az oldal?
 Személy szerint nagyon hasznosnak és kreatívnak találtam az oldalt. Ilyen témájú bloggal még sosem találkoztam eddig. Mindazok számára, akik most kezdik az írást és nem tudják valójában, hogy hol induljanak el, vagy csak véleményre van szükségük, építő (és/vagy romboló) jellegű kritikákra ez az oldal óriási segítség. Ezek mellett pedig a versenyezni vágyókat is hívja, akik tehetségüket akarják megmutatni és összemérni másokkal. 
 Végül pedig megemlíteném a fejlécen található kis mondat jelentőségét miszerint: "...lássa a világ, hogy a fiatalok is képesek alkotni." A teljes mondatot elolvasva pedig jobban meg sem lehetne fogalmazni mi is a célja az oldalnak.

Kedvenc részem:

Hollótoll: Árnyalatok 
Karmazsin hajnal
Vérvörös volt. 
Skarlát szín alkony
Vérvörös folt.

Rózsaszín nappal 
Tűzvörös láng.
Vágy színű éjjel.
Összeforrt szánk.

Kétszínű reggel
Szívemen rés
Féltékeny éjfél.
Kezemben kés.

Ében szín este 
Hófehér Hold
Éjsötét penge
Hófehér holt.


Ebbe a versbe futottam bele azonnal a blogra lépésemkor, ami nagyon megtetszett így ezt hoztam el nektek ízelítőként 

Kinek ajánlom:
Ahogy fentebb is említtettem:
 - kezdő íróknak 
- versenyezni vágyóknak
- olvasni vágyóknak
- kritikus típusoknak

Összességében egy öröm volt az oldalt értékelni, remélem, sokan kedvet kaptok ahhoz, hogy beküldjétek ide munkáitokat, hogy versenyezzetek és ezen az oldalon olvasgassatok. Hollótolnak pedig további sok sikert kívánok mind az íráshoz, mind  blogoláshoz! :)
(fent a címre, ill. a képre kattintva található meg az oldal)

 A Hogyan ússzunk meg egy gyilkosságot c- történet 2. fejezetét ITT olvashatod.
 A jövő héten pedig egy újabb kritika, hogy melyik oldalról, az egyenlőre maradjon titok.

Millió csók: Domixx

1 megjegyzés:

  1. Domixx hízott a májam rendesen ilyen csodás, dicsérő szavak olvasása közben. Szerintem még bele is pirultam :D
    Nagyon köszönöm a kritikát! Eszméletlenül jól esett.
    És ezúton szeretnék nagyon sok sikert kívánni a blogodhoz ^^ Már várom a történet folytatását!

    VálaszTörlés